360SHOP
A hidratáltság fontossága intenzív edzések során
Barnucz Levente   2016. január 27.     táplálkozás, edzés, Folyadékpótlás
A folyadékfogyasztás edzések előtt, közben és után rendkívül fontossággal bír. Megfelelő hidratáltság nélkül nem vagyunk képesek maximális teljesítményre, sőt ha nem figyelünk oda, annak komoly káros következményei lehetnek.
A kettlebell és a holtpont
Bodó Dávid   2016. január 27.

 

Vajon a kimerültség a jó edzés fokmérője? Szerintünk inkább a fejlődés. Akkor a fáradtság kerülendő és nélküle is lehetséges a képességfejlesztés? Igen és nem. Megvan a kimerültség helye és szerepe, meg is mutatjuk, hogy hol.

A holtpontod elérését a kettlebell edzéseken ne várd az első órákon. Ki kell érdemelned – mert ha a Hard Style System elsajátítása a célod, akkor nem adjuk könnyen. Garantáltan el fogsz fáradni, de ha nem a megszokott módon, ne csodálkozz – hidd el, ez be fog válni.
 
StrongFirst-instruktorként a kezdő kettlebell edzéseken sokat beszélek. Néha túl sokat. Ugyanis az a típusú oktató vagyok, aki szereti átadni az információt, és félreértés ne essék, a tanulók jócskán elfáradnak, hiszen egyszerre akár több dolgot is tudok csinálni – amíg swingelnek én beszélek, amíg felállnak, én beszélek, amíg… már érted. 
 
Egyszerre két legyet igyekszem lecsapni, hiszen az edzés középpontjában a motoros tanulás áll, aminek az ismétlésszám az alapja, közben pedig rengeteg tudnivalót osztok meg, amivel az a célom, hogy értsék is, amit csinálnak. Persze a legtöbben, akik hallják, hogy a kettlebellel milyen kemény edzéseket lehet végezni már az első edzésre vízzel és törölközővel érkeznek, és arra számítanak, hogy négykézláb másznak majd haza. Ez persze elmarad, abból kifolyólag, hogy a mozgások helyes megtanulásának lépései, a hozzájuk tartozó magyarázat, a rávezető gyakorlatok és legtöbbször a szükséges korrekciók nem éppen a kifullasztó kategóriába esnek. A legtöbben megértik, hogy itt szakmai munka folyik, melynek alapja mindenek előtt a jó mozgás, és persze az is elég meggyőző érv tud lenni, mikor bemutatok egy L-sit to Handstand gyakorlatot parallel minibar-on, és hozzáteszem: „Igen, a kettlebell edzés teszi lehetővé!”
 
Később aztán változnak az edzések, és egyre keményebbek, egyre nagyobb súllyal, de jó ideig még mindig nem érik el a tanulók azt a bizonyos holtpontot. Arról a holtpontról beszélek, amit már ismersz. Arról, amin terhelés közben át kell lendülni, ami után újra lendületet kapsz, csak meg kell vele küzdeni. Na, ez az a holtpont, amit a kettlebell edzésen ki kell érdemelned. Nem azért mert edzőként visszatartom, ennél sokkal egyszerűbb oka van – nem vagy elég erős. Sokáig én sem értettem ezt, és igyekeztem megfejteni azt a jelenséget, hogy a tanulók már nem bírják megfogni a súlyt, kezd elmenni a technika, nagyon fáradtnak érzik magukat, majd ahogy lerakják a súlyt a talajra, két levegővétel után mintha mi sem történt volna. Nem tűnnek leharcoltnak, sőt láthatóan készen állnak a következő szettre. Aztán a súly felvétele után kezdődik elölről a nagy halál.

A megoldás maga a cél. Az erő. Hidd el nekem, ha azt hiszed, a kettlebell edzés nem adja meg neked a maximális terhelést, csak mert nem fuldokolsz az első edzésen, akkor tévedsz, egyszerűen megmutatja, mennyire gyenge vagy. És ha eljutsz arra a pontra, hogy ne a súllyal küzdj, hanem magaddal, az azt jelenti, hogy már jó a mozgásod és erős vagy. Méghozzá nagyon erős. Ez azonban időbe és tanulásba telik, és ezt az utat érdemes járni. Ahol mindent megtudsz az erőről, a mozgásról, a fejlődésről és nem utolsó sorban megtapasztalod a valódi holtpontjaidat.

  
CIKK AJÁNLÓ
CÍMKE FELHŐ
360SHOP AJÁNLAT
360Magazin
Copyright 2016 - 360MAGAZIN