360SHOP
A hidratáltság fontossága intenzív edzések során
Barnucz Levente   2016. január 27.     táplálkozás, edzés, Folyadékpótlás
A folyadékfogyasztás edzések előtt, közben és után rendkívül fontossággal bír. Megfelelő hidratáltság nélkül nem vagyunk képesek maximális teljesítményre, sőt ha nem figyelünk oda, annak komoly káros következményei lehetnek.
10 éve az Omegawave-vel: A tapasztalataim
Külföldi szerző    2016. augusztus 28.

 

A fizikális felkészítéssel foglalkozó edző és konzultáns, Mark McLaughlin, megosztotta az Omegawave használata során az elmúlt 10 évben szerzett tapasztalatait. A cikk eredetileg a Performance Training Center blogján jelent meg. 

Akkor kezdtem sportolók edzésével foglalkozni, mikor sokat olvastam helyi középiskolás atléták katasztrofális sérüléseiről. Olyan esetekről beszélek, mint egy terepfutó combcsonttörése, egy 400/800 méteres futó csípőhajlító szakadása, és három anémiás lány a terepfutó csapatban – és ez mind egyetlen gimnáziumból! Mikor középiskolás és egyetemista koromban sportoltam, ezek a sérüléstípusok egyáltalán nem voltak gyakoriak. Valójában egyetlen olyan sportolóra sem tudok visszaemlékezni, akinek bokaficamtól komolyabb sérülése lett volna. 
 
2000-ben megpróbáltam meginterjúvolni pár helyi edzőt, abban reménykedve, hogy bepillantást nyerhetek az edzési módszereikbe, de nem találtam senkit se, aki szívesen beszélt volna velem. Ezt követően arra bátorkodtam, hogy megfigyeljek négy helyi gimnáziumot a versenyidőszak során, és tettem pár zavarba ejtő felfedezést. Az első az volt, hogy a négy iskolából három sportolóinak többségénél be voltak kötve a sípcsontok, ugyanis sípcsont körüli fájdalmaktól (”splint”) szenvedtek. Továbbá az edzést követően az összes sportoló meglehetősen megviseltnek tűnt. Ennek kapcsán megemlíteném, hogy minden egyes iskolában egy egész héten keresztül ott maradtam, így aztán több edzést is megfigyelhettem, nem csak egyetlen alkalmat. Az 1 hónapos időszakot követően nekiültem minél többet megtudni a sportolók fizikális edzéséről, valamint arról, hogy miként tehetem lehetővé számukra a magas szintű teljesítményt az egészségük és a jó közérzetük fenntartása mellett. 
 
2003-ban készen álltam rá, hogy megnyissam a privát edzőközpontomat, és tisztában voltam vele, hogy szükség lesz egy olyan technológiára, melynek segítségével tesztelhetem és monitorozhatom a sportolóimat, így biztosítva, hogy a szükséges speciális biológiai adaptációkat tekintve eredményes volt az edzés. Kutatásom során rátaláltam egy Eugene-i (Oregon) cégre, az Val Val világklasszis szintű tudással rendelkezik az edzésmódszerek és a sport fiziológia terén egyaránt, és meg akartam ragadni a lehetőséget, hogy tanuljak tőle. 
 
Másodszor, Omegawave technológia segítségével non-Heart Variability – „HRV”), valamint információkat szerezhetek a különféle anyagcsere rendszerekről (aerob, anaerob és Omegawave egységemet, valamint számos instrukciót Training Center – csatlakozott, egy fiatal srác volt, Matt Portland-i Állami Egyetemen szeretett volna focizni anélkül, hogy ösztöndíjat kapott volna, és engem választott, hogy segítsek neki a céljai elérésében. 
 
Mikor először kipróbáltam Matt-nél az Passive rest Omegawave más véleményen volt, ezért megfogadtam a tanácsot, és 45-60 perc sétát írtam elő neki. Másnap újra leteszteltük, és ugyanez a felirat jelent meg a kijelzőn, ezért az edzés is változatlan maradt. A harmadik napon a teszteredményei kissé javultak, ezért picit jobban megdolgoztattam. Ez így ment három hónapon keresztül, és csak a negyedik hónap kezdetére jutottunk odáig, hogy Matt képes volt jelentősen nagyobb volumen és intenzitás elviselésére. 
 

  
CIKK AJÁNLÓ
CÍMKE FELHŐ
360SHOP AJÁNLAT
360Magazin
Copyright 2016 - 360MAGAZIN